Wizytówka Google - jak dodać firmę do Google Maps - Poradnik 2019

Wizytówka Google – jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps

Posiadając własną firmę koniecznie stwórz dla niej wizytówkę w Google. Proces zakładania nowej lokalizacji w Google Maps jest bardzo prosty. W niniejszym artykule wyjaśniamy krok po kroku jak dodać firmę do Google Maps.

Pamiętaj, że przed założeniem wizytówki Google musisz posiadać własne konto w Google. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić zajrzyj do naszego artykułu: Jak założyć konto Google?

W pierwszej kolejności należy zalogować się na własne konto Google. Możesz to zrobić korzystając z tego linku – logowanie do konta Google. Następnie wejdź na stronę Google Moja Firma i kliknij w prawy górny róg na przycisk „Zacznij teraz”.

Rozpoczynanie dodawania wizytówki Google

W dalszym kroku należy wpisać nazwę firmy, kliknąć w wyskakujące okienko z napisem „Utwórz firmę o tej nazwie”, a następnie kliknąć w przycisk „Dalej”.

Podanie danych do wizytówki Google

Następnie zostaniesz poproszony/a o podanie lokalizacji. Są dwie opcje do wyboru: możesz podać dokładną lokalizację (wówczas zaznacz opcję „tak”) lub obszar, w którym będziesz prowadził/a swoją sprzedaż lub obsługę np. „Górczyn Poznań” (wówczas zaznacz opcję „nie”)

Dodawanie lokalizacji do wizytówki Google

W przypadku wybrania opcji dokładnej lokalizacji i kliknięciu w przycisk „Dalej”, poproszeni zostaniemy o uzupełnienie adresu: ulicy, kodu pocztowego i miasta. Uzupełnij wszystkie dane, a następnie kliknij przycisk „Dalej”.

Dodawanie adresu do wiytówki Google

W następnym etapie, Google zapyta się, czy obsługujemy klientów również poza podaną lokalizacją. Mamy do wyboru dwie opcje: „Tak, obsługuję klientów również poza moją lokalizacją” lub „Nie, nie chcę jej wyświetlać”. W przypadku wyboru tej pierwszej opcji poproszeni zostaniemy o wskazanie, które lokalizacje obsługujemy. Możemy wybrać kilka, a nawet kilkanaście lokalizacji.

Dodawanie obszaru działania firmy do wizytówki Google

Klikając z kolei drugą opcję „Nie, nie chcę jej wyświetlać” przechodzimy od razu do wyboru kategorii, która najlepiej odpowiada działalności firmy. Wpisując pierwsze litery wyrazu, wysunie się dostępna lista kategorii, z której należy wybrać jedną. Warto dodać, że w późniejszym etapie tj. po weryfikacji wizytówki Google można zmienić lub dodać więcej kategorii.

Dodawanie kategorii firmy do wizytówki Google

W następnym etapie należy uzupełnić dane, które chce się udostępniać potencjalnym klientom w wizytówce: numer telefonu (może być stacjonarny lub komórkowy) oraz adres strony WWW. Jeżeli nie posiadasz strony WWW zaznacz opcję: „Nie potrzebuję witryny”.

Dodawanie danych widocznych dla wizytówki Google

W kolejnym kroku zostaniemy poproszeni przez Google o chęć otrzymywania od nich dostosowanych wskazówek i porad dotyczących widoczności firmy w Google. Tutaj oczywiście decyzja należy do każdego z osobna. Następnie przechodzimy do zakładki „Zakończ i zweryfikuj firmę”. Klikamy zatem w przycisk „Zakończ”.

Zakończenie tworzenia wizytówki Google

Ostatnim krokiem przy zakładaniu wizytówki Google jest wybranie sposobu weryfikacji. W przypadku, gdy nie posiadamy więcej wizytówek na swoim koncie Google, wówczas do dyspozycji mamy tylko jedną opcję weryfikacji, poprzez kartę pocztową, która wysyłana jest do nas przez firmę Google. W tym przypadku należy w polu „Nazwa kontaktu” wpisać własne imię i nazwisko lub np. nr oddziału, a następnie kliknąć w przycisk „Wyślij pocztą”. List od Google przychodzi zazwyczaj w przeciągu ok. 15 dni. Zdarza się, iż czas ten jest zdecydowanie krótszy (np. 4-5 dni).

Wybór sposobu weryfikacji wizytówki Google

Po otrzymaniu listu z 5-cyfrowym kodem do zweryfikowania wizytówki w Google należy ponownie zalogować się na konto Google Moja Firma i przejść do zakładki „Zweryfikuj lokalizację”.

Przejście do strony Google Moja Firma

Następnie należy wpisać otrzymany kod i kliknąć „Zweryfikuj”.

Weryfikowanie wizytówki Google

W ten oto sposób zakończyliśmy proces dodawania wizytówki do Google. Od teraz po upływie 24 godzin możesz uzupełnić swoją wizytówkę Google dodatkowo o obszar działania, zmienić lub dodać kategorię działalności firmy, dodać inny nr telefonu, dodać godziny otwarcia, logo, zdjęcia, czy publikować wpisy. Mamy nadzieję, że czytając artykuł uzyskałeś dokładną poradę o tym jak dodać firmę do Google Maps. Jeżeli potrzebujesz pomocy w pozyskaniu opinii Google – zapoznaj się z naszą ofertą dodawania opinii Google lub pozycjonowaniem w Mapach Google.



Komentarze: 2

  • Patrycja

    13 sierpnia 2019 o 16:38

    W końcu znalazłam fachowy i rzeczowy artykuł. Teraz nawet dla mnie jest wszystko jasne. Postępując krok po kroku jak było napisane w artykule przeszłam przez cały proces bez problemu i dodałam swoją firmę do Google Maps.

    Odpowiedz
  • Darek

    13 sierpnia 2019 o 19:42

    W końcu aktualny poradnik o tworzeniu wizytówki w google. Ile czekacie na list z kodem od google?

    Odpowiedz

Napisz komentarz

 Zadzwoń