Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps - Poradnik 2019

Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps

pozycjonowanie w mapach google

W Mapach Google możesz bez problemów zlokalizować swoją firmę. Dzięki temu możliwe jest, tak jak w przypadku stron internetowych, ich pozycjonowanie. Inaczej mówiąc należy podjąć takie działania by uzyskać jak najwyższą pozycję w rankingu wyszukiwarki np. wpisując w Mapy Google pytanie – restauracja Poznań. Czymś innym jest wpisanie w Mapy Google nazwy Twojej firmy, wówczas uruchamia się konkretne wyszukanie lokalizacji i nie ma to nic wspólnego z pozycjonowaniem. Taki sam proces wyszukiwania odbywa się, gdy zamiast nazwy firmy wpiszesz jej adres strony internetowej.
Opisane w poniższym artykule działania umożliwią Tobie stworzenie rzetelnych fundamentów, dzięki którym Twoja firma będzie widoczna dla potencjalnych klientów z najbliższego obszaru – dzielnicy, miasta, czy województwa. Jeżeli zrealizujesz w 100% przedstawione wskazówki, to z czasem przyniesie to Tobie wymierne zyski. Dzień po dniu będzie widać, jak Twoja firma wyprzedza konkurencję. Wszystkie przedstawione sugestie są ponadczasowe, a ich zadaniem jest stworzenie i umocnienie Twojej marki w internecie.

Ważne!!!
W naszym artykule nie przedstawione zostaną działania zakazane przez Google. Nie jest to poradnik, o tym jak oszukać Google i szybko uzyskać miejsce w TOP3. W artykule przedstawiono metody, dzięki którym Twoja wizytówka będzie powoli, ale stabilnie zdobywała większą renomę dla Google, dzięki czemu w relatywnie krótkim czasie (czasami nawet 3 miesięcy) osiągniesz wysoką widoczność Twojej wizytówki w Mapach Google.

Czym jest pozycjonowanie w Google Maps?

Pozycjonowanie w Google Maps dzielimy na dwie części: techniczną i merytoryczną. Część techniczna odnosi się do optymalizacji strony internetowej, ustawienia wizytówki firmy w Google oraz w katalogach stron internetowych. Natomiast część merytoryczna swym zakresem obejmuje znajdujące się na stronie internetowej teksty, opinie w wizytówce Google oraz innych serwisach do wystawiania opinii. Ponadto w części merytorycznej ważne są także obiekty multimedialne, takie jak filmy, czy zdjęcia prezentujące firmę. Zatem część techniczna związana jest i skierowana dla algorytmów Google, zaś część merytoryczna dla potencjalnych klientów. Obie te części są ze sobą spójne i ich zadaniem jest zapewnienie wzrostu Twojej marki w internecie.
Przedstawione działania gwarantują stały i stabilny wzrost w wynikach wyszukiwania, bez obawy o filtr Google, który niestety dość często ma miejsce. Należy podkreślić, że jeśli metody techniczne polegają jedynie na oszukaniu algorytmów Google, czego przykładem jest np. dodawanie dużej ilości wyrazów kluczowych, a część merytoryczna przedstawiona na stronie internetowej Twojej firmy ma się nijak do ustalonych słów kluczowych, czy świadczonych usług to konieczne jest zaprzestanie takich praktyk. Powoduje to jedynie możliwość wpadnięcia w filtr Google, z którego bardzo trudno później wyjść. Dodatkowo trzeba pamiętać, iż bezwartościowe treści skierowane do odbiorcy nie działają w żaden sposób na poprawienie renomy firmy i Twojej marki.
Pozycjonowanie lokalne strony WWW opiera się o tworzeniu wartościowej treści dla potencjalnych klientów. Dlatego należy w nich zawrzeć jak najwięcej informacji o prowadzonej przez Ciebie firmie. Należy do tego wykorzystać wszelkie możliwości techniczne znajdujące się w internecie, a korzyści z dobrze pozycjonowanej strony są duże. Do najważniejszych należy zwiększona widoczność strony, co ma wpływ na większą ilość potencjalnych klientów, poszukujących Twojego produktu lub usługi.

Analiza słów kluczowych w pozycjonowaniu lokalnym

Strony internetowe konkurencji są idealnym miejscem, aby sprawdzić słowa kluczowe, które Internauci wpisują w wyszukiwarkę Google poszukując produktów, czy usług które oferujesz. Analizując witryny konkurencyjnych firm, będziesz mógł wyszukać te najbardziej istotne frazy, których należy użyć również na swojej stronie internetowej i wizytówce Google.
Firmy, które na swoich stronach internetowych zamieściły odpowiednie frazy, mające na celu być jak najwyższej w wynikach wyszukiwania Google, wykorzystują swój potencjał. Udoskonalają swoje strony internetowe i dopasowują do nich odpowiednie sformułowania, pasujące do danego terenu (dzielnicy, miasta, województwa). Strony WWW, składają się z elementów, na które koniecznie należy skierować swoją uwagę, wyszukując kluczowych fraz:
• tytuł strony www – zarówno strony głównej, jak i podstron
• opis meta description,
• nagłówki H1 na stronie,
• kategorie i tagi na stronie,
• menu nawigacyjne.
Szukając słów kluczowych, istotnych z punktu widzenia pozycjonowania Twojej wizytówki w Google możesz użyć wielu programów, które Tobie w tym pomogą. Do najpopularniejszych należą: senuto.com, semrush.com, neilpatel.com/ubersuggest, czy kwfinder.com. Wszystkie te narzędzia są płatne w wersji premium. Jednak każde z nich posiada ograniczoną (czasową lub wyszukiwań) wersję testową.

Uporządkowanie danych teleadresowych w pozycjonowaniu lokalnym

Gdy zakończysz działania dotyczące wybierania słów kluczowych i wiesz już, których zwrotów użyjesz do pozycjonowania strony w Mapach Google możesz rozpocząć pracę nad wizytówką firmy. Już w początkowej fazie do ujednolicenia informacji o Twojej firmie możesz wykorzystać wcześniej wyszukane frazy. W przypadku, gdy tworzysz wizytówkę dla nowej firmy, działania będą prostsze, niż w przypadku gdy Twoja firma działa na rynku już od jakiegoś czasu. Uporządkowanie informacji o Twojej firmie polega na ujednoliceniu trzech głównych elementów: nazwy firmy, jej adresu i numeru telefonu. Powyższe dane z języka angielskiego posiadają skrót NAP ( Name, Address, Phone number). Stosuje się taki zapis aby na wszystkich stronach internetowych, Twoja firma posiadała te same dane np.;
• na stronach WWW,
• na stronach z propozycjami pracy (pracuj. pl.),
• na stronach opiniotwórczych (opineo.pl.),
• na wizytówkach internetowych (panoramafirm.pl.)
• na stronach mediów społecznościowych (facebook.pl),
• na stronach identyfikujących numery telefonów (kto-dzwoni pl.).
Jeżeli Twoja firma znajdowała się kiedyś pod innym adresem lub zmieniłeś numery telefonów firmowych, to koniecznie musisz pamiętać o tym, żeby zmienić swoje dane na wszystkich stronach internetowych, na których Twoje dane się znajdują. Takie działanie jest konieczne dla prawidłowego pozycjonowania strony w internecie, oraz dla klientów którzy chcieliby skontaktować się z Tobą telefonicznie lub osobiście w siedzibie firmy. Bardzo często zdarza się, że klienci docierają pod podany adres firmy w internecie i na miejscu okazuje się, że jej już tam nie ma, ale nie zaznaczyła nowego adresu na swojej wizytówce Google. Gdy będziesz działał w taki sposób to stracisz potencjalnych klientów, którzy zmarnowali swój czas i pieniądze na dotarcie do miejsca gdzie nie ma już Twojej firmy. Taka sama sytuacja występuje, gdy zmienia się czas godzin otwarcia Twojej firmy i nie zostanie to zmienione na stronie WWW, czy wizytówce Google. Pamiętaj żeby za każdym razem, gdy zmieniają się Twoje dane firmy, aktualizować je na stronach internetowych.

Optymalizacja wizytówki w Google Maps

Każda firma posiadająca wizytówkę w Mapach Google, zakłada że chce osiągnąć jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce za pomocą odpowiednich słów kluczowych, a co za tym idzie pozyskać większą ilość klientów. Jednocześnie wizytówka musi być systematycznie uzupełniana i modernizowana. Obecnie za pomocą panelu Google Moja Firma, prowadzenie i nadzorowanie wizytówki firmy stało się bardzo proste. Należy pamiętać, aby dbać o kilka ważnych punktów mających duże znaczenie w rywalizowaniu z wizytówkami konkurencyjnych firm. Najważniejszym punktem jest prawidłowe podanie lokalizacji Twojej firmy w Mapach Google. Koniecznie trzeba pamiętać o wypełnieniu wszystkich pól między innymi takich jak: godziny otwarcia, grafiki i zdjęcia, atrybuty itp. Wszystkie materiały o Twojej firmie i jej działalności lokalnej, jakie wybierzesz do umieszczenia w internecie, będą Cię określały. Takie działania odnoszą się do wizytówek Google, portali internetowych, Facebooka, a także kanału na YouTube.

Opinie w wizytówce Google

Opinie w wizytówce Google mają również znaczenie w jej pozycjonowaniu. Są jednym z istotnych elementów poprawy widoczności wizytówki, jak i również zwiększają renomę i prestiż firmy wśród potencjalnych klientów. To dzięki opiniom, konsumenci wybierają daną usługę, czy przedsiębiorstwo, z którym chcą współpracować. Google od początku wprowadzenia wizytówek Google sugerowało, że opinie posiadają kluczową rolę, w osiągnięciu wysokich pozycji. Jeżeli jesteś zainteresowany opiniami Google – zapoznaj się z naszą ofertą.

Jak widzisz pozycjonowanie w Google Maps nie jest wcale takie trudne. Zastosowanie powyższych wskazówek pozwoli Tobie na wypozycjonowanie Twojej wizytówki w długim czasie, aczkolwiek wypracowana pozycja będzie stabilna. Przy pozycjonowaniu wizytówki Google na konkurencyjne frazy potrzebne są jednak także inne wiadomości i działania, których opisanie w powyższym artykule nie jest możliwe. Jeżeli jesteś zainteresowany pomocą w pozycjonowaniu wizytówki to polecamy usługę – pozycjonowanie Google Maps.



Komentarze: Skomentuj pierwszy/a

Napisz komentarz

 Zadzwoń