Jak usunąć opinie z Google? Usuwanie opinii Google - Poradnik 2019

Jak usunąć opinie z Google?

jak usunąć opinie z google

Opinie w Google, zwłaszcza te negatywne wzbudzają wiele emocji wśród właścicieli firm. Negatywne opinie potrafią zniszczyć niejeden biznes i są one bardzo dobrze widoczne dla potencjalnych klientów, którzy wpisują w wyszukiwarce Google nazwę danej firmy. Dlatego postaramy się odpowiedzieć na pytanie jak usunąć opinie z Google i czy to w ogóle jest możliwe?. W pierwszej kolejności należy uświadomić sobie, że istnieją dwa rodzaje negatywnych opinii – prawdziwe i fałszywe. Te pierwsze pochodzą od niezadowolonych klientów, zaś drugie – od konkurentów, którzy specjalnie oczerniają inne firmy w celu uzyskania przewagi w danej branży. Jedne jak i drugie opinie można spróbować usunąć, jednak nie jest to takie proste. Czytając dalej dowiesz się jak zarządzać negatywnymi opiniami w Google i jak zgłaszać je do usunięcia.

Ważne!!!
Należy zaznaczyć, iż nie można w bezpośredni sposób usunąć, zarówno pozytywnej, jak i negatywnej opinii z wizytówki Google. Można jednak zgłosić negatywną opinię za naruszenie regulaminu map Google. Pod tym linkiem znajdziesz zasady dotyczące treści zabronionych i podlegających ograniczeniom w mapach Google. Jeżeli opinia, którą chcesz usunąć zalicza się do wymienionych, bez problemu zostanie usunięta przez zespół Google.

Usuwanie prawdziwych opinii z wizytówki Google

Negatywna, lecz prawdziwa ocena wyrażona przez klientów nie sprawia przyjemności, gdy trzeba się z nią zmierzyć, nie mniej jednak jest równie wartościowa jak ta pozytywna. Krytyczny klient przedstawia w swojej ocenie, co mu się nie podobało, tym samym jest to cenna wskazówka, podpowiadająca jakie działanie należy podjąć w przedsiębiorstwie, żeby w przyszłości uniknąć takiej sytuacji. Krytyczne opinie przeważnie dotyczą przedłużającego się czasu dostawy zamówionego towaru lub nie dotrzymania terminów wykonania usługi. Jeżeli na wizytówce sprzedającego, albo usługodawcy widnieje kilka, lub kilkanaście wpisów od rozczarowanych klientów, to jest to wyraźny sygnał, że należy skrócić czas dostawy, albo wykonania usługi. Kolejnym problemem jaki dostrzegają klienci i na który zwracają uwagę jest nieprzyjemna obsługa. Bez względu na to, czy to Ty jesteś osobą obsługującą, czy są to inni pracownicy, należy to natychmiast zmienić. W takiej sytuacji, jeżeli dotyczy to Ciebie konieczna jest samodyscyplina, jeżeli dotyczy to innych pracowników to Ty musisz ich zdyscyplinować, przeszkolić i wskazać ścieżkę dalszej współpracy, doprowadzając do zadowolenia klienta. Jeżeli któryś z pracowników nie będzie chciał lub umiał zmienić swojego podejścia do klienta, należy zastąpić go innym pracownikiem, który potrafi i chce sprostać Twoim wymaganiom, a co ważniejsze klienta. Wiadomym jest że klienci są różni, oraz różne są ich oczekiwania od sprzedawców. Dlatego każdą negatywną opinię musisz przeanalizować racjonalnie i bez emocji, żeby móc ocenić na ile jest ona uzasadniona i czy rzeczywiście ma miejsce. Jeżeli okaże się, że opiniodawca miał rację, konieczne są działania zmierzające do usunięcia problemu, przeproszenia klienta i zagwarantowanie fachowej i miłej obsługi w przyszłości.

Usuwanie fałszywych opinii z wizytówki Google

Nieprzychylne opinie wyrażają zazwyczaj klienci, ale zdarza się że takie opinie tworzy i wystawia konkurencja, aby umocnić swoją pozycję na rynku lub jej nie stracić. Wstawianie przez konkurentów nieprawdziwych negatywnych opinii na stronach internetowych firm jest nie zgodne z zasadami oraz regulaminem Google. Dlatego koniecznie musisz systematycznie sprawdzać wszystkie opinie, do każdej szczególnie negatywnej należy się odnieść pisemnie na forum, aby udowodnić jej wiarygodność lub działania nierzetelnej konkurencji. Taki sposób postępowania znacznie zmniejsza możliwości umieszczania nieprawdziwych, negatywnych opinii przez konkurencję. Jeżeli uda się udowodnić nieprawdziwość opinii należy zgłosić ją do usunięcia przez administratorów Google. Nie zawsze zostaje taka opinia usunięta, jest to nie miła sytuacja, ale chociaż potencjalni klienci będą mogli przeczytać Twoje wyjaśnienia dotyczące nieprzychylnych opinii.

Jak usunąć opinie z Google poprzez aplikację Google Moja Firma?

Wszystkie większe serwisy internetowe, do których między innymi należą Google, dają możliwość informowania administratorów o opiniach niezgodnych z regulaminem. Niestety żadna firma nie ma możliwości samodzielnego usunięcia ze swojej wizytówki jakiejkolwiek opinii. Takie zabezpieczenia stosuje się w celu przedstawienia klientom wszystkich opinii przydatnych do złożenia zamówienia lub rezygnacji. Google działając w ten sposób jest wiarygodnym źródłem informacji. Niestety, pomimo dbania przez firmy o swój wizerunek, często zdarza się, że są pokrzywdzone negatywnymi opiniami, tracąc przy tym klientów oraz renomę w sieci.
Można jednak poprzez aplikację Google Moja Firma zgłosić negatywną opinię. W tym celu należy wejść na stronę Google Moja Firma i klikając w opinię „zgłosić nieodpowiednią treść”. Należy pamiętać, iż Google usuwa tylko opinie niezgodne z ich regulaminem. Czasami zdarza się, iż Google nie usunie opinii, pomimo, iż według ich wytycznych powinna zostać usunięta. Wówczas po ok. tygodniu ponów próbę usunięcia opinii, tym razem jednak zmień powód zgłoszenia. W opisie dotyczącej naruszeń regulaminowych napisz dokładnie dlaczego opinia powinna zostać usunięta. Nie pomijaj żadnych kwestii, im bardziej wyczerpujące zgłoszenie, tym lepiej jest traktowane przez Google.



Komentarze: Skomentuj pierwszy/a

Napisz komentarz

 Zadzwoń